tisdag 15 mars 2011

Skåp från loppis

JAg hittade sådant där Ikea-skåp på en loppis förra sommaren. Jag hade tänkt att fixa till det lite men har inte riktigt kommit igång med detta förrän nu. Jag började med att måla skåpet vitt och sen fixade jag till lådorna genom att färga in papper med Distress Ink "Spun sugar". Jag stämplade pappret med samma Ink och sedan gjorde jag mitt första försök i att använda mig av decoupagelack. Detta gick sådär eftersom att det blev lite veck och bubblor. Jag får ta och träna på detta. Blommorna är stansade med min Big shot och texten har jag skrivit ut från datorn. "Pärlorna" framför och bakom texten är gjorde med touch deco, perle. Lite svårt att få till runda små pärlor faktiskt men med mer träning så ska det nog bli bättre. Här ser ni före och efter foton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar