lördag 15 juni 2013

Söta kaniner, dörrhjärta och galgar

Hej hopp! Här har det pysslats en hel del. Jag har virkat två små söta kaninisar med små söta huvor. Mönstret kommer ifrån: Amigurumei Jag virkade i Tildagarn och hoppade över den lilla fågeln. Men det blev två små kaniner.

På bloggen craftandcreativity fick jag sådan inspiration att använda mig av decoupagelack och lacka på servetter på galgar. Det blev så snyggt så jag fixade alla min galgar i garderoben.




I den lokala blomsteraffären sålde de jättefina kransar, formade som hjärtan, gjorda av trollhassel, tror jag. Jag var bara tvungen att köpa en. Dekorationerna kommer ifrån samma affär och Panduro.



Just nu håller jag på och virkar en massa kakor och jag kommer lägga upp bilder på dem när jag fyllt ett helt tre-vånings-kakfat. Kram på er alla!

2 kommentarer: