lördag 5 mars 2011

Lite virkat

Jag har under de senaste veckorna virkat på tre miniprojekt: Tårtbiten, bilen och den så söta katten. Tårtbiten är virkad i Tilda garn och mönstret kommer ifrån Amigurumi candy magazine 2 art.nr. 863 s.6-7. Jag virkade ihop denna tårtbit på en lördag och det var inte svårt men lite tidskrävande. Jag har alltid tyckt att bakverk är så fina att titta på och virkade bakverk är perfekta att ha i köket!

Bilen har jag också virkat i svarta fårets Tilda-garn. Mönstret kommer ifrån den underbara boken: "Välkommen till Virkligheten" skriven av Annika messing. Kolla in hennes blogg: Virkverket. Jag tyckte så mycket om färgen som var på bilen i boken så min bil blev också grön. Däremot blev min bil lite sned och så men den har i alla fall en viss charm. Bilen blev ca 4 ½ cm hög och ca 10 cm lång. Tack Annika för ett underbart mönster!

Det senaste amigurumin jag har virkat är så söt att man får hål i tänderna. Det är underbara Cecilia som har bloggen cottoncandycrochet som skapat detta underbara mönster. När jag såg det så var jag tvungen att virka en egen med en gång. Hon kallar dem för Stumpe! Min är gjord i Tilda-garn och detta är första gången jag försökt mig på att måla dit små kinder. Till kinderna använde jag en vanlig krita. Nosen och den lilla munnen har jag broderat som ni ser. Jag har alltid tyckt att det är svårt att brodera men nu gick det rätt så bra. Ögonen däremot står ut lite tyvärr. Men så söt! Tack Cecilia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar