fredag 18 mars 2011

Den lilla alfen

Jag var ute en dag och surfade runt när jag fick se en underbar liten amigurumi! Det var Josie som hade virkat ihop som hon kallade det en liten sorg. Jag mailade genast och frågade om jag fick köpa mönstret och det fick jag! Nu har jag virkat klart den och den ser faktiskt lite sorgsen ut. Min alf blev 12 cm hög och jag virkade den i svarta fårests Tilda. Ögonen är säkerhetsögon som är 25 cm i diameter. Nu sitter den på mitt sängbord och vakar över mig och min sambo. Gå gärna in och kolla på Josies blogg här. Tack för ett underbart mönster!

2 kommentarer:

  1. Helt underbar blev den! ;D Supersöt!
    Du hade inga problem med mönstret?
    Tack för att du tycker om det jag gör!
    Kram josie

    SvaraRadera
  2. Mönstret fungerade hur bra som helst!

    SvaraRadera